"הערכה מחודשת" של היחסים? גורם מדיני מגיב לפרשן אמריקני

שלמה ריזל No Comments on "הערכה מחודשת" של היחסים? גורם מדיני מגיב לפרשן אמריקני

גורם מדיני בכיר התייחס לפרסום של פרשן אמריקני המקורב לבית הלבן: "איננו מכירים החלטה על ״הערכה מחדש״ של הממשל האמריקני, אבל לא מדובר בתופעה חדשה"

צילום: הבית הלבן
12:41
28.04.24
קובי פינקלר No Comments on צה"ל השמיד עשרות רקטות שהיו מוכנות לשיגור לרחבי הארץ

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גורם מדיני בכיר מגיב למאמר שפרסם פרשן אמריקני המקורב לבית הלבן, בו נכתב כי הממשל בוחן מחדש את היחסים עם ישראל. "איננו מכירים החלטה על ״הערכה מחדש״ של הממשל האמריקני, אבל בכל מקרה לא מדובר בתופעה חדשה", מסר הגורם. "ממשל פורד הכריז על ״הערכה מחדש״ מול ממשלת רבין, ממשל רייגן עשה זאת מול ממשלת בגין, ממשל בוש האב עשה זאת מול ממשלת שמיר וממשל בוש הבן עשה זאת מול ממשלות ברק ושרון.

הוא הוסיף כי "זה לא סוד שיש לנו חילוקי דעות עם הממשל האמריקני בעניין הקמת מדינה פלסטינית, החזרה להסכם הגרעין המסוכן עם איראן, ועמדתו של ראש הממשלה נתניהו נגד מדיניות ״אין הפתעות״ ביחס לפעולות ישראל נגד איראן".

לדברי הגורם המדיני: "למרות ״הערכות מחדש״ תקופתיות אלה וחילוקי דעות לאורך השנים, היחסים בין ישראל לארה״ב התהדקו במשך עשרות שנים והגיעו לשיא של כל הזמנים של שיתוף פעולה ביטחוני תחת הנהגת ראש הממשלה נתניהו. ראש הממשלה נתניהו ידאג שמגמה זו תימשך".

כאמור, הפרשן הבכיר תומס פרידמן שמקורב לנשיא ביידן פרסם בניו יורק טיימס מאמר, בו טען כי הבית הלבן בוחן אפשרויות לשינוי כיוון דיפלומטי ביחס לישראל ולתמיכה מדינית בה. זאת, על רקע זהות הממשלה בישראל והרכבה הימני קיצוני וכן הרפורמה המשפטית.



0 תגובות